1/30

1kommentarer

Då var vi igång!!!
Första dagen är nu gjord, den har gått över förväntan bra! Och det bästa är att jag inte har känt något sötsug. :-) Så jäkla gött! Imorgon är det fredag och då kommer första prövningen; inget glas rött eller "fredagsmys", men då gäller det att tänka smart, jag ska ordna mitt egna fredagsmys i form av en smarrig smoothie som kvällsmål! För att skapa nya goda vanor gäller det också att vara positiv och "lura" hjärnan.. Det som faschinerar mig är att det behöver inte vara onyttigt med massa fett och socker för att vara gott! Idag har jag ätit god mat hela dagen, jag har inte känt mig tungt mätt utan haft en bra balans genom hela dagen, därav inget sötsug såklart! Och det har passat smaklökarna dessutom, hur bra som helst ju! Nu i början är det såklart ett pussel med att planera när man ska äta, vad man ska äta, när man ska träna osv, men tillslut kommer man ju in i en ny god vana :-)
 
Igår var jag i Sverige för att handla in all mat, nya träningsskor, en matvåg, en blender osv. Så nu är kyl och frys full med nyttigheter, goda dessutom! Träningskorna använde jag på första träningspasset ikväll med PT-Line och de satt som ett smäck, digg med nya skor att träna i! Jag har en tendens att använda mina skor för länge så de tillslut inte har någon bra funktion längre,haha.
 
Så hur gick då det första träningspasset? Jag var exalterad inför det och det gick muy bien! Det var härligt att köra igenom hela kroppen och få upp pulsen under cardiodelarna. De första dagarna ska jag fokusera mer på tekniken och satsar på att slita ut mig mer under cardiodelarna, så jag har helt klart varit mer sliten efter träning men det kändes så bra att ändå känna kontroll! Jag gjorde ändå av med 600 kcal så det ser jag som en bra första träning :-)
 
Så här ser träningsupplägget ut:
  • Cardio 10 min, komma upp över 85% över maxpulsen
  • Övn 1-3 ggr 2 m 15 reps.
  • Cardio 10 min, komma upp 85% över maxpulsen
  • Övn 4-6 ggr 2 m 15 reps.
  • Övn 7-9 ggr 2 m 15 reps.
DONE! Allt som allt tar det 1 tim, och det gick ruskigt fort! Detta passade mig superbra, just för att man delar upp det så pass så man inte hinner tröttna :-) Jag kan också tillägga att efter 3 dgr med samma upplägg kommer det bytas ut 1 ny övn varje dag.
 
Min mat idag:
  • Frukost; osockrad musli m lättyoghurt, två äggvitor och tomat.
  • Mellanmål 1; Lättkeso m äpple och kanel.
  • Lunch; Ceasarsallad ala FF (pasta,kyckling,sallad/grönsaker,lättkesella m kryddor)
  • Mellanmål 2; Smoothie på lättkesella och hallon
  • Mellanmål 3; Två knäckebröd m makrill i tomat.
  • Middag; Snabbwok m köttfärs, grönsaker, bulgur och chilikeso.
Jag bytte på mellanmål3 och middagen just för träningen. Och tro mig, allt detta var gott! Förutom äggvitorna som jag hade lite svårt att få ner.. Det växte i munnen. Men då får jag hellre ta något annat om det fortsätter så!
 
Idag har jag lagat matlådor så jag har fram till söndag, då blir det en ny omgång med matlådor för 4 dagar, passar mig perfekt som gillar att planera och förbereda.
 
Imorgon är det en ny dag och nya tag, ser fram emot träningen! :-) Då ska jag träna själv men det kommer gå fint, här ska det svettas!
 

1 kommentarer

Anonym

01 Nov 2012 22:07

kan tipsa dej.

äggvitorna kan du laga som äggröra

Jag brukar mixa med spenat och salt på den är gott

Svar: Tack,det ska jag testa :-)
Linnea

Kommentera

Publiceras ej