Svar på kommentar

3kommentarer


Catta om Oh happy day, everyday!:
Gud så du är duktig! Kämpa på.
Själv kämpar jag också med att gå ner i vikt, har sen i augusti gått ner 12 kg men nu har det stannat, väldigt enerverande, måste se över vad jag gör för fel, motivationen är en del av det, en del är att alla är så positiva och tycker att jag har varit så duktig och gått ner så mycket - då är det som att hjärnan ställer in sig på att jag är klar fast jag har 10 kg kvar, kanske tom 15, men jag är nöjd med 10 till.
Måste också bli bättre på att inte slarva att väga maten, har varit lite slarvig på sista tiden.

Har du nåt knep när man är sugen på nåt när man sätter sig ner på kvällen för att se på TV, då blir jag alltid sugen att tugga på nåt, tyvärr inte frukt. Dessutom älskar jag att baka och ofta blir det kladdkaka med grädde till.

Tack för härlig blogg - jag lovar att komma tillbaka fler gånger för att fylla på min egen motivation lite grann.

Kram och lycka till!



Först och främst vill jag säga TACK för dina fina ord. Och vad duktig du är!

Jag förstår dig vad du menar med att hjärnan ställer in sig på att du är klar, men det är nog då du måste "motarbeta" med att tänka att du inte alls är klar. Du får bara ge dig fasen på det!

Det är efter ett tag som man börjar "komma ur banan", i början är man jättenoga med att sköta sig. Maten, träning, inte så mycket sötsaker osv. Men efter ett tag är man inte alls lika noga utan tänker "Äh, den där kakan gör inte så mycket..", "Äh, lite mer mat gör inte så stor skada.." Men det är de små sakerna som tillslut blir mycket i längden. Tycker du ska fortsätta din resa men tänk att "Nu jäklar ska jag se till att avsluta det här!" Inställningen är a och o, deppa inte ihop bara för att det nu står still för då lär det inte hända något. Det är helt normalt att det är upp och ner, konstigt vore det väl annars?

Men det här med att du står helt still efter 12kg kan vara så att du har nu gjort av med en hel del och kroppen börjar märka av detta och den gillar det inte. Det är något som händer som den inte är van vid, det är då man får lägga i en högre växel! Du måste börja kämpa ännu mer. Men det klarar du!

Något gott att tugga på framför tv:n? Dipp med olika grönsaker så som paprika,gurka, morötter,blomkål tycker jag funkar utmärkt! Följer du Viktväktarna så är grönsakerna gratis i Propoints, hur bra som helst. Annars brukar jag steka skivad banan och ta en/två skedar vaniljglass till, mycket gott. Då får jag något sött men ändå inte som kostar för mycket Propoints eftersom det endast är glassen som kostar. Försök att byta ut kladdkakan mot något annat, tror du är helt insnöad med att ha något sött framför tv:n. Försök att tänka "Outside the box" när det gäller att hitta något annat att mumsa på.

Hoppas detta kan vara till någon nytta för dig! Lycka till med allt :)

3 kommentarer

Anonym

08 Apr 2010 11:42

Du är duktig Linnea, beundrar dig verkligen!!!

Carolina

08 Apr 2010 14:56

http://www.tasteline.com/Recept/Smalt-och-GI/Smala-efterratter/

Här finns massa goda recept, med lågt GI. Är antagligen inte samma som VV men nyttigt ändå.

Avokadoglassen lät sjukt gott !!!!!

Kram älskar dej !!!!

Catta

09 Apr 2010 18:15

Tack tack så jättemycket för tips och pepp! Jag ska verkligen ta detta till mig och ge järnet.



Ha en trevlig helg.



Kommentera

Publiceras ej